Ward
Vertegenwoordiger
"Bij RECA kan ik mijn ondernemerszin blijven inzetten."
Ik werk 3 jaar bij RECA. Daarvoor was ik zelfstandige en had ik een eigen zaak. Ik werk heel graag bij RECA omdat ik in mijn functie dicht bij mezelf als persoon kan blijven: werken vanuit expertise en kwaliteit, een goede service kunnen verlenen en het opbouwen van echte en eerlijke klantenrelaties in de sectoren bouw, metaal, industrieel onderhoud. De kwaliteit, service en authentieke aanpak zijn dan ook de sterktes van RECA.
Bij RECA kan ik mijn ondernemerszin blijven inzetten. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen regio in de sectoren bouw, metaal, industrieel onderhoud. Dit geeft me veel autonomie en de mogelijkheid om een mooi cijfer te draaien dankzij mijn eigen initiatieven.
Toch sta ik er nooit alleen voor. Je komt terecht in een team waar steun en mekaar sterker maken centraal staan. Interne concurrentie is hier niet op zijn plaats. Bij opstart zal je niet voor de leeuwen worden gegooid. Je krijgt eerst 3 weken opleiding over de producten van gereedschap en bevestigingsmaterialen, zowel de theorie als ermee kunnen werken in het atelier. Daarnaast volg je nog 3 dagen commerciële opleidingen om met een aanpak die RECA-waardig is naar de klant te kunnen stappen. Tot slot ontvang je coaching on-the-job waarbij de District Manager in het begin wekelijks en daarna 2-wekelijks of maandelijks je zal begeleiden op de baan.
“Dankzij onze manier van werken, ben je letterlijk dichtbij de klant. “
Aangezien de vertegenwoordiger en de klant beide van dezelfde regio zijn, versterkt dit de connectie en vertrouwen met de klant en het geeft mij als werknemer een goede work-life balans. Wij zeggen dan ook tegen de klant: “Ik kom naar u”, ongeacht op welke werf of in welk atelier hij die dag aan het werk is. Dankzij onze manier van werken, ben je letterlijk dichtbij de klant. Nood aan een nieuw product of een tekort van een gekend product, wij staan onmiddellijk ter plaatse om onze klanten te dienen met ons gamma van gereedschap en bevestigingsmaterialen in de sectoren bouw, metaal, industrieel onderhoud.
Tot slot verkoop je geen lucht maar je demonstreert waar de prijs/kwaliteit van de producten voor staan. We spreken hier niet over een slideshow op een iPad maar de producten ‘in real life’ met echt materiaal ter plaatse bij de klant demonstreren. Mijn klant zal dus nooit een kat in een zak kopen. Door deze manier van werken bij RECA kan ik als verkoper lange termijn relaties uitbouwen met mijn klanten.
“Iedereen bij RECA is belangrijk.”
RECA is een familiaal bedrijf en dat voel je na 25 jaar nog steeds heel erg op de werkvloer. De CEO kent al zijn mensen bij naam en heeft ook aandacht voor onze interesses na het werk. Iedereen bij RECA is belangrijk, of je nu in een commerciële of administratieve functie werkt, want we hebben mekaar nodig om onze kwaliteit en service te kunnen leveren.